VEDENJSKE IN ČUSTVENE MOTNJE PRI OTROCIH IN MLADOSTNIKIH - Strokovna konferenca za učitelje in svetovalne delavce osnovnih in srednjih šol
četrtek, 19. november 2009 v Ljubljani, STEGNE 3, v prostorih Slovenske knjige - Organizator: www.mib.si
VEDENJSKE IN ČUSTVENE MOTNJE PRI OTROCIH IN MLADOSTNIKIH
Strokovna konferenca za učitelje in svetovalne delavce osnovnih in srednjih šol
PLENARNI DEL KONFERENCE
9.00-10.20 MOTNJE VEDENJA OTROK IN MLADOSTNIKOV
Predstavljene bodo glavne značilnosti motenj vedenja pri otrocih in
mladostnikih, predvsem iz razvojnega vidika. Vsako vedenje, ki ne
ustreza normam in trenutni situaciji oz. zahtevam konteksta in odstopa od
povprečja, še ni moteno. Vedenje ocenjujemo iz vidika intenzivnosti, trajanja,
frekvence in pojavnih oblik. Pri razumevanju motenj vedenja se moramo
zavedati predvsem kompleksnosti različnih dejavnikov, ki vplivajo na to –
kakšno, kdaj in kako intenzivno moteče vedenje se lahko pojavi.
Predstavljeni bodo tudi načini ocenjevanja motenega vedenja in osnovne
strategije za delo z otroci in mladostniki s tovrstnimi težavami v šolskem okolju.
Predavatelj: Peter Janjuševič, univ. dipl. psih., spec. klin. psih.
10.20-10.30 ODMOR
10.30-11.30 ČUSTVENE MOTNJE OTROK IN MLADOSTNIKOV:
SO OTROCI IN MLADOSTNIKI LAHKO DEPRESIVNI IN
ANKSIOZNI?
Depresija in anksioznost sta najpogostejši psihični motnji in se lahko pojavita
že zgodaj v otroštvu in adolescenci. Pogosto ju težko prepoznamo, saj ju lahko
zamenjamo z značilnostmi teh razvojnih obdobij. Zato sta ti motnji pogosto
nezdravljeni, to pa ima lahko hude posledice za nadaljnji razvoj otroka in
mladostnika, za njegovo vključevanje med vrstnike, je vzrok za šolski
neuspeh, rizičen dejavnik za zlorabo prepovedanih substanc ali pa vzrok za
poskus samomora.
Predavateljica: dr. Irma Kuhar, dr. med., spec. klin. psih.
11.30-11.40 ODMOR
11.40-12.15 PROJEKT „JAZ, TI, MI“ - KAKO POMAGATI UČENCEM Z
VEDENJSKIMI IN ČUSTVENIMI TEŽAVAMI
V šolah je vse več učencev, ki imajo vedenjske in čustvene težave, zato s
svojimi motečimi oblikami vedenja povzročajo težave učiteljem, vrstnikom,
staršem in širšemu okolju. Učencem s čustvenimi in vedenjskimi
težavami ponudili možnost, da sodelujejo v delavnicah, razvijajo svoje
sposobnosti ter gradijo pozitivno samopodobo. Pomembno je, da učence
spodbujamo pri razvoju močnih področij, saj s tem dvigamo njihovo
samozavest ter posredno tudi večjo uspešnost na drugih področjih.
Predavateljica: Ivanka Stojanović, univ. dipl. pedagog, prof. zgodovine
(OŠ Brežice)
12.15-13.00 MALICA, ODMOR
PREDSTAVITEV ORGANIZACIJ, KI DELUJEJO NA PODROČJU DUŠEVNEGA
ZDRAVJA
13.00-13.30 Pomoč osebam z duševnimi motnjami, z depresijo in anksioznimi motnjami
Društvo DAM
13.30-14.00 Synthesis - evropski projekt za vzpodbujanje in razvijanje kvalitete življenje
Zavod Papilot
14.00-14.30 Možnosti zdravljenja in socialne rehabilitacije zasvojencev
Društvo UP
14.30-15.00 Predstavitev treninga socialnih veščin za osebe, ki povzročajo nasilje
Društvo za nenasilno komunikacijo